Tips om sneller in slaap te kunnen vallen

Heb je wel eens last van een slechte nachtrust en kun je maar niet snel in slaap vallen? Dat is natuurlijk erg vervelend en kan er op ten duur voor zorgen dat je erg moe bent en niet meer goed je dagelijkse werkzaamheden kunt uitvoeren. Maar gelukkig is er iets aan te doen! Ben je benieuwd naar wat dit is? Lees dan snel verder! Wij vertellen je er graag meer over.  

Goed beddengoed  

Voor een goede nachtrust is het juiste beddengoed erg belangrijk. Zorg er daarom voor dat je een fijn kussen hebt, een lekker matras en een deken die niet te warm en niet te koud is. Hiernaast heeft ook een verzwaringsdeken een positieve invloed op een goede nachtrust. Deze deken is iets zwaarder, waardoor het een bepaalde druk geeft op je lichaam. Dit zorgt voor een veilig en geborgen gevoel, waardoor mensen beter kunnen slapen.  

Geen schermen meer voor het slapengaan 

We liggen vaak nog een uurtje in bed met ons telefoon voordat we gaan slapen. Hoewel dit soms ook ontspannend kan zijn, is het niet erg goed voor onze nachtrust. Het licht van het scherm zorgt er namelijk voor dat je hersenen actief blijven. Hierdoor is het dus moeilijker om in slaap te vallen, aangezien je nog erg druk blijft in je hoofd. Het is daarom dus ook beter om een uur voordat je gaat slapen je schermen uit te doen. Kruip dus ook niet meer achter je laptop of tablet.  

Aangename temperatuur 

Verder is het belangrijk dat je slaapkamer een aangename temperatuur heeft. Het liefst niet te warm en niet te koud. Zet dus lekker een raampje open voor extra zuurstof en zet de verwarming uit. Als het te koud is met het raam open kun je er voor kiezen om deze dicht te doen en bijvoorbeeld het rooster open te laten staan.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *