De beste tips voor het gebruik van CBD-olie

Maripharm

Heb je wel eens nagedacht om CBD-olie te gebruiken? CBD-tincturen zijn een uitstekend natuurlijk middel om diverse persoonlijke behoeften te ondersteunen. Om te weten hoe je CBD-olie kan inzetten voor de verlichting van angst, depressie en posttraumatische stressstoornis, presenteren we hier enkele praktische tips. Lees dus snel verder!  

Begin langzaam 

Om kennis te maken met CBD-olie, is het belangrijk dat je stapsgewijs aan het werk gaat. Op deze manier kom je langzamerhand meer te weten over welke dosering het best bij je past. Een standaardaanbeveling is om in de ochtends of avond te beginnen met een lage dosis van één á twee druppeltjes, om deze vervolgens aan te passen op basis van hoe je jezelf voelt. Probeer hier bewust mee om te gaan en denk goed na over de effecten die je ervaart.  

Wanneer je wilt profiteren van CBD-olie, kijk dan eens op Maripharm.nl voor meer informatie.  

Let op de dosering 

Naast het afstemmen van de juiste dosering, moet je tevens rekening houden met de potentie van de CBD-olie. Dit komt doordat cannabinoïden een wisselwerking hebben met het lichaam en worden beïnvloed door onder meer gewicht, metabolisme, dieet en consistentie van het product. Doorgaans kom je CBD-oliën tegen in verschillende potentie-opties. Wil je langzaam beginnen, dan is een tinctuur met 250 mg CBD een mooie instapper. Als je reeds bekend bent met CBD, dan kun je kiezen voor krachtigere samenstellingen vanaf 500 mg CBD.  

Kies voor een creatief CBD-dieet 

CBD-olie kan heel goed gebruikt worden in de keuken. Probeer bijvoorbeeld een paar druppels CBD toe te voegen aan de saladedressing of ga aan de slag met CBD-koekjes. CBD is ook uitstekend toe te passen in een overheerlijke fruitsmoothie of te mengen met pindakaas en bananen. Op deze manier combineer je een soepele dosis CBD met lekker en gezond voedsel!  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *